Enforce 1-stone rule. Animate defeats a bit more.
[troll.git] / config / statement_en.html
index 88c6b65..4784b15 100644 (file)
        opinions (leave a comment on the draft submission page!)
        <ul>
          <li>
-           is it even worth publishing? can the problem be totally solved?
+           Is it even worth publishing? can the problem be totally solved?
          </li>
          <li>
-           More maps? (a map is a road length / initial stones pair)
+           More maps? (a map is a {road length} × {initial stone count} pair)
          </li>
          <li>
-           leagues? I could conceive the referee being permissive (allow 0 stones thrown) in the first one, and then strict.
+           Leagues? I could conceive the referee being permissive
+           (allow 0 stones thrown) in the first one, and then strict.
          </li>
          <li>
-           fog of war? (see only troll position, not enemy throw/stones left)<br>
-           <string>variable</string> for of war? (seeing enemy stones
-           is a boolean decided randomly as part of the map?) (or
-           seeing enemy stones only when troll is close to us?)
+           Fog of war? (see only troll position, not enemy throw/stones left)
+         </li>
+         <li>
+           <strong>variable</strong> for of war? (seeing enemy stones
+           is a boolean decided randomly as part of the map?
+         </li>
+         <li>
+           alternative fog of war? (seeing enemy stones only when
+           troll is close to us?)
          </li>
          <li>
            Praise for my artistic skillz
@@ -73,7 +79,7 @@
    <div class="statement-section statement-protocol">
      <h2>
        <span class="icon icon-protocol">&nbsp;</span>
-       <spam>I/O Protocol</spam>
+       <span>I/O Protocol</span>
      </h2>
      <div class="statement-protocol-content">
        Just read the sample code.  You can figure this out.
    <div class="statement-section statement-changelog">
      <h2>Change Log</h2>
      <ul>
+       <li>
+         Enforce the one-stone rule.  (that also fixed the legacy
+         buh&mdash;sorry people!  I put an easter egg in exchange)
+       </li>
+       <li>
+         Cutesy defeat animations.
+       </li>
+       <li>
+         Distinct castle sprites!
+       </li>
        <li>
          Terminate game when there are no more stones in sight.
        </li>
          More pretty. (SRLSLY)
        </li>
        <li>
-         No more void maps. (root cause: java <const>%</const> on a
+         No more void maps. (root cause: Java <const>%</const> on a
          negative seed)
        </li>
      </ul>
    </div>
+   <div class="statement-story-background">
+     <div class="statement-story"
+          style="position: relative; min-height: min-content">
+       <div class="story-text">
+         Based on an involuntary suggestion by
+         <span class="card" cg-codingamer-card-popup=""
+               userid="user.codingamer.userId">
+           <a class="pseudo"
+              href="/profile/dbfa96e0ac9b77a3db679628f27224ae8509333"
+              title="Zaap38">Zaap38</a>
+         </span>
+         on the #Fr channel.  The original appears to be by
+         <a href="http://andre.lovichi.free.fr/teaching/ea/2015-2016/cours/troll/Trolls_et_chateaux.pdf">
+           Romain Andr&eacute;-Lovichi
+         </a>.
+       </div>
+     </div>
+   </div>
 </div>